والدي كان باع بيت ورثة واننا ممكن ندفع ضرايب مع العلم ان مكنش في ضرايب عقارية في وقت البيع
والدي كان باع بيت ورثة هو واخواته من سنين اكتر من ١٥ سنة والدي واخوانه توفاهم الله
الراجل اللي اشترى البيت ضاع منه العقد ومعندوش اي اثبات ملكية وعنده مشكله بتاعة التصالح المباني ولازم يكون معاه عقد عشان يدفع غرامة الصلح
تواصل معانا للاسف معندناش ورق احنا كمان
ازاي يثبت ملكيته للبيت من غير ضرر لينا لان في ناس قالوا لو عملنا عقد بدل فاقد هايكون في مشكلة بالنسبة لنا واننا ممكن ندفع ضرايب مع العلم ان مكنش في ضرايب عقارية في وقت البيع
الراجل ها يهدوا عليه البيت ونفسي اساعده من غير ما ضرر لينا
ايه النصيحة القانونية
وشكرا مقدما
لا توجد تعليقات بعد
كن أول من يضيف تعليقاً